1400/7/14 چهارشنبه

مراحل پذیرش، ثبت نام و انتخاب واحد پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی:



الف- خلاصه مراحل پذيرش غیرحضوری ، ثبت نام و انتخاب واحد پذیرفته شدگان :


كليه پذيرفته شدگان ميبايست از تاريخ 1402/07/22  الي 1402/07/30   جهت پذيرش غير حضوري    به سيستم گلستان دانشگاه پیام نور به آدرس http://reg.pnu.ac.ir مراجعه نمايند و نسبت به  تكميل مشخصات و ارسال مدارك و دريافت "گزارش260" مطابق دستورالعمل زیر اقدام نمایند:

1- كليه پذيرفته شدگان ميبايست با شناسه كاربري و گذرواژه به شرح زير وارد سيستم گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir  شوند:

- شناسه كاربري: (شماره داوطلبی)+(c021) مثال: برای شماره داوطلبی 300707 شناسه كاربري می شود : c021300707

- گذرواژه : شماره ملي ( در صورتيكه در ابتداي كد ملي رقم صفر وجود داشته باشد بايد هنگام درج شناسه كاربري ثبت گردد) مثال: 0061111111

لازم به ذكر است؛ در صورتيكه كد ملي شما در اطلاعات سنجش پر نشده باشد بايستي شماره شناسنامه خود را جهت ورود به سيستم وارد نماييد.

*درصورتيكه با شناسنامه و يا كدملي موفق به ورود به سيستم نشده ايد شماره پرونده خود را در گذر وازه وارد نماييد.


2- پذیرفته‌شدگان لازم است اسکن مدارک ذیل را در قالب jpg یا jpeg و با حجم هر عکس حداکثر 250 کیلو بایت تهیه و در هنگام ثبت نام غیرحضوری بارگذاری نمایند.
-تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه
-تصویر کارت ملی (پشت و رو)
-عکس رنگی با زمینه روشن بدون کلاه و عینک (برای مراجعه حضوری 4 عدد)
-مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)
-تصویر مدرک دیپلم متوسطه
-دارندگان دیپلم سالی واحدی یا ترمی واحدی علاوه بر مدرک دیپلم باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی خود را ارائه نمایند.
-تصویر رسید تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (جهت دریافت تاییدیه تحصیلی به سامانه آموزش و پرورش به نشانی 
http://emt.medu.ir مراجعه، پس از تکمیل مراحل یک رسید و کد رهگیری برای شما صادر می شود، که لازم است این رسیدها (دیپلم و پیش دانشگاهی) در بخش مربوطه سیستم گلستان بارگذاری شود.  جهت مشاهده کلیپ راهنما نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی لطفا کلیک نمایید.)
- گواهی تائیدیه سهمیه ایثارگری
-تصویر فرم تکمیل شده تعهد اصالت مدارک بارگذاری شده

 


3- از طريق مسيرزير نسبت به تكميل اطلاعات و همچنين ارسال مدارك فوق اقدام نمائيد. (جهت مشاهده کلیپ راهنما لطفا کلیک نمایید).

آموزش==> دانشجو==> پذيرش غيرحضوري==> "پذيرش غير حضوري دانشجويان جديدالورود"


4- پذیرفته شدگان باید در هنگام ثبت نام در سامانه گلستان کد پیگیری که از سایت http://emt.medu.ir  (تقاضای تاییدیه تحصیلی برای آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم/ پیش دانشگاهی)) دریافت کرده اند  را در سامانه گلستان ثبت نمایند.  جهت مشاهده کلیپ راهنما نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی  لطفا کلیک نمایید.


5- بعد از طی مراحل ثبت نام و اتمام پذيرش غيرحضوري، فرم مشخصات کامل دانشجو و گواهي پذيرش غير حضوري دانشجو را پرینت بگیرید(این دو برگه را در هنگام مراجعه حضوری همراه خود بیاورید).
دریافت گزارش 260: گزارش 260 پرینت ثبت نام اولیه است که شماره دانشجویی نشان می دهد، جهت پیگیری بعدی حتما این گزارش را دریافت نمایید.


6 - منتظر تایید آموزش دانشگاه باشید تا اطلاعات شما تایید گردد(24 تا 72 ساعت این روند زمان بر می باشد) و شماره دانشجویی فعال شود.  بعد از تأیید پذيرش ازسوی  دانشگاهی که پذیرفته شده اید، با 

شناسه كاربري : شماره دانشجويي
گذرواژه: شماره شناسنامه 

 از تاريخ  1402/07/22  تا 1402/07/30  به سيستم گلستان به آدرسreg.pnu.ac.ir  جهت ثبت نام و انتخاب واحد  مراجعه نماييد.
تذکر: جهت اطلاع از پذیرش نهایی می بایست امکان ورود به گلستان با شماره دانشجویی بررسی شود.  تایید مدارک بین یک تا سه روزکاری زمان می برد (شنبه تا چهارشنبه – ساعت 8 الی 14)، در صورتیکه با گذشت سه روزکاری شماره دانشجویی فعال نشد، می بایست جهت بررسی موضوع با کارشناس آموزش مرکز قبولی تماس گرفته شود.( در بازه بررسی اطلاعات از سوی مراکز، امکان ورود با شماره دانشجویی وجود ندارد و به محض تایید و پذیرش ازسوی دانشگاه شماره دانشجویی فعال می گردد و میتوانید با شماره دانشجویی وارد سایت خود شوید).


7- كليه دانشجويان قبل از انجام انتخاب واحد، موظف به پرداخت شهريه ثابت مي باشند و در صورت عدم پرداخت، امكان انجام انتخاب واحد ايشان مقدور نخواهد بود. لذا قبل از انتخاب واحد از يكي از روشهاي زير نسبت به پرداخت شهريه اقدام نماييد(جهت مشاهده کلیپ راهنمای پرداخت شهریه لطفا کلیک نمایید):

- الف) دريافت گزارش 163 از مسير زير و پرداخت شهريه :
         
منوي اصلي --> آموزش --> گزارش هاي آموزش --> شهريه --> ليست ها و آمارها-->  فرم واريز وجوه دانشگاه پيام نور
ب)  پرداخت الكترونيكي شهريه از مسير زير :
   
  منوي اصلي --> آموزش --> شهريه --> پرداختهاي الكترونيكي دانشجو


8- در صورتی که تقاضای مهمان به شهر دلخواه خود دارید بعد از دریافت شماره دانشجویی از طریق مسیر (آموزش==> دانشجو==> درخواست ها==> تقاضای انتقال و مهمان==> تقاضای انتقال بصورت مهمان در واحدها و مراکز داخلی) تقاضای خود را ثبت نمایید و جهت تایید مرکز دانشگاهی خود(مرکز مبداء) و مرکزی که قصد مهمان شدن (مرکز مقصد) دارید از کارشناس آموزش آن مراکز پیگیر شوید. دقت کنید چنانچه قصد میهمان شدن به شهر دلخواه خود دارید  باید قبل از انتخاب واحد درخواست  خود را ثبت نمایید.


9- وارد سایت pnu.ac.ir شوید از قسمت      ساختار دانشگاه ==> دفتر برنامه ریزی آموزشی       وارد شوید و لیست ارائه دروس(چارت رشته تحصیلی) و منابع دروس  رشته خود را مشاهده نمایید(جهت مشاهده چارت رشته و منابع دروس لطفا کلیک نمایید).
     


10- پس از پرداخت شهريه از مسير زير نسبت به انجام انتخاب واحد دروس ترم اول اقدام نماييد(جهت مشاهده کلیپ راهنمای نحوه انتخاب واحد لطفا کلیک نمایید.):

ثبت نام ==> عمليات ثبت نام ==> "ثبت نام اصلي"

لطفا توجه نمایید که انتخاب واحد توسط شخص دانشجو و مطابق لیست ارائه دروس صورت می گیرد. (جهت دریافت لیست ارائه دروس اینجا کلیک نمایید.)
 


11- در پایان عملیات ثبت نام از طریق منوی زیر گزارش ثبت نام(گزارش 101)  را پرینت بگیرید و نزد خود نگه دارید .
               
ثبت نام ==>  گزارشهای ثبت نام ==> گزارش نتیجه ثبت نام (ترمیم) دانشجو در طول ثبت نام


 





ب - مراحل تشکیل پرونده در دانشگاه قبولی:
پذیرفته شدگان لازم است در تاریخی که مرکز  دانشگاه  پس از ثبت نام غیر حضوری به آنان اعلام میکند ( حداکثر تا تاریخ  1402/08/07 ) با در دست داشتن مدارک زیر به کارشناس آموزش مرکز دانشگاهی که قبول شده است جهت تشکیل پرونده  مراجعه نمایند :
1-  چهار قطعه عکس 3*4
2- اصل و کپی شناسنامه ( تمام صفحات)
3- اصل و کپی کارت ملی ( پشت و رو)
4- اصل و کپی مدرک تحصیلی که شامل مدارک متوسطه دوره  دوم نظام (6-3-3) مدرک متوسطه و مدرک پیش دانشگاهی (پذیرفته شدگان نظام قدیم)

تبصره : دانشجویان که قبل از سال 98 مدرک دیپلم اخذ کرده اند و فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند قادر به تحصیل در دانشگاه پیام نور نمی باشند و در صورتی که مدرک سه ساله ( دیپلم کاردانش) دارند به جای مدرک پیش دانشگاهی ارایه مدرک کاردانی لازم می باشد و معادل سازی دروس گذرانده شده در دوره کاردانی برای این قبیل دانشجویان انجام نمیشود.

5- اصل ریز نمرات دیپلم و کپی
6-سیم کارت به نام دانشجو
7-کارت بانکی با رمز پویا
8-در خواست تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش داشگاهی و کارنامه سه سال اخر از طریق سایت زیر

با توجه به اعلام مرکز سنجش و پايش کيفيت آموزش وزارت آموزش و پرورش، پذیرفته‌شدگان می‌بایست با مراجعه به سامانه « تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرسhttps://emt.medu.ir    با انتخاب گزینه «سوابق فارغ‌التحصیلی» اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه (سه سال آخر) به دانشگاه محل قبولی نمایند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کدپیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت نمایند.

تبصره 1: برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال 1395 و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نمی باشد.

تبصره 2: فارغ‌التحصیلان خرداد 1395 و قبل از آن (نظام‌های آموزشی سالی واحدی، ترمی واحدی 4 و 6 ساله متوسطه)، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام که در این اطلاعیه درج شده به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید، مدرک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نمایند.

9-ارائه مدرک نظام وظیفه

تبصره: دانشجویان پسر که کارت پایان خدمت ندارند و از معافیت تحصیلی استفاده میکنند بعد از انجام ثبت نام غیرحضوری،با همراه داشتن اصل و کپی کلیه مدارک و عکس3*4  حداکثر تا تاریخ 1402/7/30 جهت درخواست صدور معافیت تحصیلی به   کارشناس نظام وظیفه مراجعه نمایند بدیهی است تا زمان مراجعه حضوری و صحت اطلاعات وارده، پذیرش نهایی این گروه انجام نمی شود. لازم به ذکر است که مدت زمان معافیت تحصیلی  5 سال می باشد و دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده میکنند در طول سنوات تحصیلی خود حداکثر دو ترم می توانند از مرخصی تحصیلی استفاده نمایند و در سایر ترم ها بایستی حداقل 12 واحد درسی را انتخاب نمایند.




 اخبار و اطلاعیه های بعدی را از طریق پورتال دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه به نشانی   http://kermanshah.pnu.ac.ir و یا شبکه های اجتماعی این دانشگاه پیگیری نمایید.